sitianirah@gmail.com

4 Fasa Diet Atkins




Fasa 1: Induksi
Kalori dari karbohidrat dihadkan kepada 20 gram setiap hari. Sumber karbohidrat adalah dari salad dan sayur-sayuran yang rendah di kanji.



Fasa 2: OWL ( Berat Badan berterusan )
Yang padat dengan nutrien dan serat makanan yang kaya ditambah sebagai sumber karbohidrat tambahan, pada kadar yang meningkat sebanyak 25 gram pada minggu pertama fasa ini , 30 gram pada minggu kedua , dan 30 gram setiap minggu berikutnya sehingga berat badan anda berhenti akan turun . Pada ketika itu - apabila berat badan berhenti - mengambil 5 gram karbohidrat dari pengambilan harian anda sehingga anda mula menurunkan berat badan secara perlahan-lahan .


Fasa 3: Pra -Maintenance
Tingkatkan pengambilan karbohidrat anda sebanyak 10 gram setiap minggu sehingga berat badan anda adalah sangat beransur-ansur.


Fasa 4: Penyelenggaraan Sepanjang Hayat
Mula menambah lebih luas sumber karbohidrat , manakala berhati-hati memantau berat badan anda tidak naik . Rasa anda kesejahteraan harus diteruskan. Jika berat badan anda mula meningkat, memudahkan kembali kepada dua perkara - jumlah karbohidrat yang anda makan setiap hari, dan mana-mana karbohidrat baru anda telah memperkenalkan . Dr Atkins mengatakan bahawa " gaya hidup ini adalah asas untuk sepanjang hayat kesihatan yang lebih baik ".

0 comments:

Post a Comment